Dieta, a zdrowe włosy.

Dieta, a zdrowe włosy.

By Magdalena Pyznar on 16 listopada, 2021 in Blog

Od dawien dawna wiadomo, że za kondycję włosów odpowiada w większości zrównoważona dieta.

Co jeść, aby poprawić kondycję włosów?
Przyczyn wypadania włosów jest wiele, a jedną z nich jest źle dobrana i zbilansowana dieta, która nie opiera się na zasadach zdrowego i racjonalnego odżywiania. Słaba kondycja włosów może być wynikiem niedoboru istotnych składników odżywczych takich jak:

  • witaminy,
  • minerały
  • nienasycone kwasy tłuszczowe.

Dowiedz się, co jeść, by poprawić stan włosów i zahamować ich wypadanie.

Gęste i lśniące włosy to ogromny atut każdej osoby, niestety nie każdy z nas może się nimi pochwalić. Mimo, że używamy najlepszych preparatów do ich odbudowy, okazuje się, że jest to bezskuteczne. Dlatego tak ważne jest odżywianie włosów od wnętrza organizmów, bowiem ich piękny wygląd to często zasługa prawidłowej diety. Włosy zbudowane są m.in. z białka i składników mineralnych. Jeżeli w naszym organizmie brakuje tych składników, włosy stają się cienkie i łamliwe. Pozbawione pełnowartościowego budulca, przerzedzają się i zaczynają wypadać. Zmiana sposobu odżywiania z pewnością je wzmocni i dostarczy drogocennych składników, dzięki którym staną się mocniejsze.

Co niszczy włosy?

Do produktów, które niekorzystnie wpływają na ich kondycję zaliczamy m.in.:

  • kawę
  • mocną herbatę
  • alkohol
  • białe pieczywo
  • cukier
  • sól.

Co za tym idzie?
Z naszego jadłospisu powinniśmy ograniczyć w/w produkty oraz wyeliminować słodycze oraz wysoko przetworzoną żywność. Dlaczego Produkty te zawierają środki konserwujące, barwniki i spulchniacze, które wypłukują z naszego organizmu minerały i prowadzą do odkładania toksyn. Warto pamiętać, że wszelkiego rodzaju diety ubogoenergetyczne, które nie są prawidłowo zbilansowane i stosujemy je na „własną rękę”, diety cud, diety sokowe, wszelkiego rodzaju detoksy pociągają za sobą nie tylko utratę wagi, niedobory w organizmie, co za tym idzie również spore ilości włosów.

Jakie produkty jeść, aby poprawić stan włosów?
Podstawowe witaminy i minerały, które powinny znaleźć się w naszej codziennej diecie to:

  • witaminy A, C, E,
  • witaminy z grupy B,
  • cynk,
  • miedź,
  • żelazo,
  • niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe.

Dla kondycji włosów bardzo ważne są również aminokwasy siarkowe, które są ich głównym budulcem. Przede wszystkim powinniśmy uzupełnić naszą dietę o pełnowartościowe białko. Aminokwasy odpowiedzialne są za budowę skóry głowy – ich niedobór może prowadzić do szybszego starzenia się włosów i w konsekwencji wypadania. Warto więc jeść mięso oraz pełnowartościowe białko pochodzenia roślinnego – soja, ciecierzyca, soczewica, fasola i inne strączki.

W jadłospisie nie powinno zabraknąć również ryb morskich, ponieważ zawierają one

  • nienasycone kwasy omega-3
  • Białko
  • Witaminę A, D
  • Witaminy z grupy B
    Takie produkty jak oliwa z oliwek, oleje roślinne, nasiona dyni, słonecznika oraz awokado to również doskonałe źródło minerałów i nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Warto pamiętać o jedzeniu produktów bogatych w żelazo, bowiem jego niedobór powoduje osłabienie włosów. To niezbędny składnik w produkcji keratyny oraz w procesie regulacyjnym gruczołów łojowych w skórze głowy. Żelazo możemy znaleźć w produktach takich jak:

  • buraki,
  • jagnięcina,
  • suszone morele,
  • brokuły,
  • kasza gryczana i jaglana.

Nie zapominajmy o miedzi, cynku i manganie – to minerały, które mają niebagatelną rolę dla kondycji włosów – hamują ich wypadanie.
Od miedzi zależy prawidłowa struktura włosów, a jej niedobór powoduje ich osłabienie i zaburzenie poziomu żelaza w organizmie. Cynk uaktywnia enzymy kontrolujące metabolizm białek, zawierających dwusiarczkowe wiązania do ich budowy. Cynk znajdziemy m.in. w imbirze, ciecierzycy i orzechach, a miedź w rybach, pestkach dyni, ziarnach słonecznika, migdałach, płatkach owsianych oraz w roślinach strączkowych.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o