Naturalne sposoby na odporność

By Magdalena Pyznar on 20 stycznia, 2022 in Blog

Od wieków wiadomo, że naturalna suplementacja oraz zapobieganie chorobom jest dużo lepsze niż ich leczenie. Zioła znajdują zastosowanie nie tylko w leczeniu, ale również w zapobieganiu infekcji i chorób. W ziołach znajdziemy naturalne źródła minerałów, witamin oraz substancji aktywnych o działaniu poprawiających odpowiedź immunologiczną. Wzmacniają one bowiem naturalne siły organizmu, ułatwiają pokonanie przez organizm wirusów oraz bakterii, sprzyjają szybszemu powrotowi do homeostazy organizmu.

W jaki sposób wspierać odporność? Po jakie zioła oraz wyciągi roślinne sięgać?

Po naturalne preparaty warto sięgać cały rok – nie tylko w okresie przeziębień i grypy. Dzięki temu organizm ma stały dostęp do dobroczynnych składników, które utrzymują układ immunologiczny w dobrej kondycji. Szczególnie ważne jest to u osób z obniżoną odpornością.

Zastanawiając się, które preparaty warto przyjmować, na początek zastanów się w jakiej formie mają one występować:

  • mieszanki ziół do zaparzania
  • soki
  • płyny
  • konfitury
  • syropy
  • nalewki
  • kapsułki czy tabletki.

Po które sięgać tylko podczas infekcji, a które warto stosować profilaktycznie?

  1. Czarny bez – jest bogatym źródłem antyoksydantów, w szczególności witaminy A oraz C, a także minerałów. Wyciąg z czarnego bzu ma właściwości przeciwgorączkowe. Zarówno stosowany w infekcjach pomaga skrócić jej czas trwania, jak i stosowany przez cały rok zwiększa odporność.
  2. Jeżówka purpurowa – roślina ta działa wielokierunkowo na organizm. Składniki z ekstraktu jeżówki stymulują układ odpornościowy, ale również mają właściwości przeciwgrzybiczne, przeciwwirusowe oraz przeciwbakteryjne. Jeżówkę stosuję się również u małych dzieci na zwiększenie odporności organizmu.
  3. Aloes – jest również bogatym źródłem witamin i minerałów. Jego składniki posiadają właściwości przeciwzapalne, przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne. Jego stosowanie jest profilaktyczne. Dodatkowo łagodzi zewnętrzne podrażnienia skórne i oparzenia, przyspiesza gojenie się ran. Wewnętrzne stosowanie – wspiera odporność oraz dba o bakteryjną florę jelitową.
  4. Dzika róża – jest najpotężniejszym źródłem witaminy C wśród polskich roślin leczniczych. Dodatkowo zawiera witaminy A, E, K oraz witaminy z grupy B, przeciwutleniacze. Składniki te wykazują działanie immunoprotekcyjne, wirusobójcze oraz przeciwbakteryjne.
  5. Aronia – jest źródłem bioflawonoidów o właściwościach prozdrowotnych. Zawiera silne przeciwutleniacze, które chronią organizm przed patogenami. Dodatkowo w jej składzie znajdziemy antocyjany, katechiny, kwercytynę i rutynę, która jest składnikiem preparatów i leków na przeziębienie, np. rutynę znajdziesz w popularnych suplemencie – Rutinoscorbin, czy Rutinacei.
  6. Czystek – jest rośliną o wyjątkowej wysokiej zawartości polifenoli, które są antyoksydantami, które hamują rozwój stanów zapalnych, stymulują organizm do Waki z drobnoustrojami. Stosuje się go profilaktycznie przez cały rok, również można podawać go dzieciom.
  7. Żeń-szeń – ginsenozydy, to właśnie one odpowiadają za immunostymulujące właściwości żeń-szenia – pobudzają one układ odpornościowy do niszczenia patogenów, które wywołują choroby.
  8. Wiesiołek dwuletni – stosowany w postaci naparu bądź oleju. Jest prozdrowotny dzięki zawartości w nim kwasu gamma-linolenowego (GLA) o działaniu przeciwzapalnym.
  9. Czosnek – „naturalny antybiotyk” o silnych właściwościach przeciwdrobnoustrojowych. Jest jednym z najlepszych naturalnych sposobów walki z infekcjami, dzięki zawartej w nim allicynie (przeciwzapalna, przeciwbakteryjna oraz przeciwgrzybicza).

Warto zapamiętać, że zioła i wyciągi roślinne pomagają na naturalne wzmocnienie odporności, i co ważne – pomagają nie tylko w zapobieganiu infekcjom, ale wspomagają również organizm w skróceniu czasu choroby i szybszym powrocie do zdrowia.