NATURALNE SPOSOBY NA ODPORNOŚĆ

NATURALNE SPOSOBY NA ODPORNOŚĆ

Od wieków wiadomo, że naturalna suplementacja oraz zapobieganie chorobom jest dużo lepsze niż ich leczenie. Zioła znajdują zastosowanie nie tylko w leczeniu, ale również w zapobieganiu infekcji i chorób. W ziołach znajdziemy naturalne źródła minerałów, witamin oraz substancji aktywnych o działaniu poprawiających odpowiedź immunologiczną. Wzmacniają one bowiem naturalne siły organizmu, ułatwiają pokonanie przez organizm wirusów oraz bakterii, sprzyjają szybszemu powrotowi do homeostazy organizmu.

W jaki sposób wspierać odporność? Po jakie zioła oraz wyciągi roślinne sięgać?

Po naturalne preparaty warto sięgać cały rok – nie tylko w okresie przeziębień i grypy. Dzięki temu organizm ma stały dostęp do dobroczynnych składników, które utrzymują układ immunologiczny w dobrej kondycji. Szczególnie ważne jest to u osób z obniżoną odpornością.

Zastanawiając się, które preparaty warto przyjmować, na początek zastanów się w jakiej formie mają one występować:

  • mieszanki ziół do zaparzania
  • soki
  • płyny
  • konfitury
  • syropy
  • nalewki
  • kapsułki czy tabletki.

Po które sięgać tylko podczas infekcji, a które warto stosować profilaktycznie?

  1. Czarny bez – jest bogatym źródłem antyoksydantów, w szczególności witaminy A oraz C, a także minerałów. Wyciąg z czarnego bzu ma właściwości przeciwgorączkowe. Zarówno stosowany w infekcjach pomaga skrócić jej czas trwania, jak i stosowany przez cały rok zwiększa odporność.
  2. Jeżówka purpurowa – roślina ta działa wielokierunkowo na organizm. Składniki z ekstraktu jeżówki stymulują układ odpornościowy, ale również mają właściwości przeciwgrzybiczne, przeciwwirusowe oraz przeciwbakteryjne. Jeżówkę stosuję się również u małych dzieci na zwiększenie odporności organizmu.
  3. Aloes – jest również bogatym źródłem witamin i minerałów. Jego składniki posiadają właściwości przeciwzapalne, przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne. Jego stosowanie jest profilaktyczne. Dodatkowo łagodzi zewnętrzne podrażnienia skórne i oparzenia, przyspiesza gojenie się ran. Wewnętrzne stosowanie – wspiera odporność oraz dba o bakteryjną florę jelitową.
  4. Dzika róża – jest najpotężniejszym źródłem witaminy C wśród polskich roślin leczniczych. Dodatkowo zawiera witaminy A, E, K oraz witaminy z grupy B, przeciwutleniacze. Składniki te wykazują działanie immunoprotekcyjne, wirusobójcze oraz przeciwbakteryjne.
  5. Aronia – jest źródłem bioflawonoidów o właściwościach prozdrowotnych. Zawiera silne przeciwutleniacze, które chronią organizm przed patogenami. Dodatkowo w jej składzie znajdziemy antocyjany, katechiny, kwercytynę i rutynę, która jest składnikiem preparatów i leków na przeziębienie, np. rutynę znajdziesz w popularnych suplemencie – Rutinoscorbin, czy Rutinacei.
  6. Czystek – jest rośliną o wyjątkowej wysokiej zawartości polifenoli, które są antyoksydantami, które hamują rozwój stanów zapalnych, stymulują organizm do Waki z drobnoustrojami. Stosuje się go profilaktycznie przez cały rok, również można podawać go dzieciom.
  7. Żeń-szeń – ginsenozydy, to właśnie one odpowiadają za immunostymulujące właściwości żeń-szenia – pobudzają one układ odpornościowy do niszczenia patogenów, które wywołują choroby.
  8. Wiesiołek dwuletni – stosowany w postaci naparu bądź oleju. Jest prozdrowotny dzięki zawartości w nim kwasu gamma-linolenowego (GLA) o działaniu przeciwzapalnym.
  9. Czosnek – „naturalny antybiotyk” o silnych właściwościach przeciwdrobnoustrojowych. Jest jednym z najlepszych naturalnych sposobów walki z infekcjami, dzięki zawartej w nim allicynie (przeciwzapalna, przeciwbakteryjna oraz przeciwgrzybicza).

Warto zapamiętać, że zioła i wyciągi roślinne pomagają na naturalne wzmocnienie odporności, i co ważne – pomagają nie tylko w zapobieganiu infekcjom, ale wspomagają również organizm w skróceniu czasu choroby i szybszym powrocie do zdrowia.