Gofry (zdrowe rozwiązanie!)

By Magdalena Pyznar on 28 lipca, 2020 in Rozszerzanie diety

Zblenduj szklankę mleka roślinnego z dwoma jajkami i 50ml oleju rzepakowego. Następnie powoli wsypuj szklankę mąki orkiszowej, cały czas blendując na gładką masę. Do całości dodaj 1 łyżeczkę proszku do pieczenia, możesz dodać również ziarenka z laski wanilii. Z tak dobranych składników masa powinna mieć już odpowiednią gęstość, jeśli natomiast nadal bardziej przypomina zbite ciasto, dolej stopniowo mleka, cały czas blendując/mieszając. Rozgrzej gofrownicę, nasmaruj delikatnie olejem i zalej formę masą. Moja gofrownica (Clatronic) potrzebuje tylko 4-5 minut, ale najlepiej przeczytać na instrukcji danej gofrownicy. Ważne jest, by nie otwierać gofrownicy przez cały czas pieczenia. Jeśli chodzi o moje gofry – wybrałam mleko sojowe, a jajka przepiórcze, ponieważ Zuza jest uczulona na kurze (2 kurze zmieniłam na 6 przepiórczych). Do gofrów możecie dodawać, w zależności od wieku dziecka cynamon, kakao, nawet szpinak. Podajemy oczywiście ze świeżymi owocami. Truskawki, maliny, banany, do wyboru do koloru!